تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی

تعمیر بک لایت تلویزیون سونی یک کار تخصصی است که تعمیرگاه مجاز تلویزیون سونی به کاربران ارائه می دهد. این امر توسط مهندسین مجرب انجام می شود. متخصصان این مرکز برای انجام  تعمیرات بک لایت از ابزار و وسایل پیشرفته روز دنیا استفاده می کند. بک لایت مجموعه ال ای دی های می باشد که نور زمینه صفحه را تامین می کند تا تصویر قابل دیدن باشد. با خراب شدن یکی از این ال ای دی ها مدار قطع می شود و تصویر تلویزیون سیاه می شود. برای تعمیر این قسمت باید از قطعات اصلی و فابریک استفاده کرد. در غیر این صورت خرابی به زودی تکرار می شود.

یک موضوع بسیار مهم دیگر این است که تعمیر بک لایت یک کار تخصصی بوده و حتما باید توسط افراد کاردان و دوره دیده انجام شود. در غیر این صورت احتمال این که دستگاه شما آسیب ببیند و هزینه تعمیر بسیار بیشتر می شود.

بک لایت چیست ؟

بک لایت نور پشت صفحه ال سی دی می باشد. بک لایت را می توان مانند نور پشت آپارات در سینما تشبیه کرد. در سینما بدون نور تصویری دیده نمی شود. و همه چیز سیاه است. صفحه ال سی دی تلویزیون را می توان یک آپارات دیجیتال نام برد. که با تابیدن نور بک لایت صفحه تلویزیون قابل دیدن می شود. وقتی بک لایت تلویزیون خراب می شود تصویر تلویزیون سیاه می شود. 

بک لایت در تلویزیون های ال ای دی مجموعه ای لامپ های ال ای دی می باشد که به صورت سری و موازی کنارهم قرار گرفته اند. بعضی از مواقع حتی با خراب شدن یک لامپ مدار قطع می شود. در این حالت تصویر تلویزیون سیاه می شود. بک لایت در تلویزیون های ال سی دی مجموعه ای از لامپ های فلورسنت می باشد که به وسیله برد اینورتر روشن می شوند و روشنایی صفحه را تامین می کنند. معمولا عمر این قطعه در تلویزیون های ال سی دی از تلویزیون های LED بیشتر است.

هزینه تعمير بک لایت تلویزیون سونی

 

يکي از موارد مهم در تعمیر بک لایت تلویزیون هزینه تعمیر می باشد. البته لازم به ذکر است که بگوييم هزينه تعمیر بک لایت تلیوزیون سونی کاملا متغير بوده و بر اساس همين موضوع معمولا پس از آنکه تکنسين نمايندگي تلویزیون سونی به محل مورد نظر شما مي آيد و بررسي هاي لازم به جهت تلویزیون سونی را انجام مي دهد قيمت نهايي را اعلام مي نمايد.

علاوه بر اين موضوع نوع قطعه اي که براي آن مشکل ايجاد آمده و سبب اين موضوع شده است که شما نياز به تلویزیون سونی داشته باشيد کاملا بر روي هزينه تلویزیون سونی تاثير گذار خواهد بود.

در رابطه با هزينه تلویزیون سونی بايد بگوييم که اگر تصور ميکنيد که مي توانيد خودتان تلویزیون سونی را انجام بدهيد تا جا ممکن اين ريسک را نکنيد. در واقع گاهي صرفه جويي در هزينه تلویزیون سونی سبب هزينه هاي بيشتري براي شما خواهد شد به همين دليل شما بايد به جهت تعمير با نمايندگي تلویزیون سونی تماس حاصل نماييد.

جدول هزینه تعمیر بک لایت تلویزیون سونی سال 1401

مدل
اینچ تلویزیون

قیمت تعمیرات بک لایت تلویزیون سونی

سری X وW 32 الی 37 500000 الی 900000
سری X و W 37 الی 43 600000 الی 1000000
سری X و W 43 الی 49 700000 الی 1200000
سری X و W 49 الی 55 1200000 الی 1700000

 

جدول هزینه تعویض بک لایت تلویزیون سونی سال 1401

مدل
اینچ تلویزیون

قیمت تعمیرات بک لایت تلویزیون سونی

سری X وW 32 الی 37 900000 الی 1300000
سری X و W 37 الی 43 1000000 الی 1700000
سری X و W 43 الی 49 1400000 الی 2200000
سری X و W 49 الی 55 1600000 الی 3000000

 

 بهترین مارک بک لایت تلویزیون سونی

یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در عمر بک لایت تلویزیون مارک بک لایت مصرفی می باشد. در صورتی که نیاز باشد این قطعه تعویض شود، بهتر است که بهترین قطعه که در بازار وجود دارد روی تلویزیون شما نصب گردد تا از خرابی مجدد جلوگیری شود. لازم به ذکر است که تمامی بک لایت های تولید توسط کشور چین می باشد، اما با تفاوت های در نوع تولید. این کشور بر اساس در خواست کشور مقصد مرغوبیت آن را تعیین می کند.

معمولا بهترین بک لایت ها سفارش کشور های اروپایی می باشند. ما در مرکز سونی سرویس سعی می کنیم از بک لایت های سفارش اروپا استفاده کنیم، تا تلویزیون شما چندین سال بدون مشکل و با کیفت بالا کار کند. 

علت سوخت بک لایت تلویزیون سونی

چندین موضوع وجود دارد که باعث خرابی بک لایت می شود. که ما به طور مختصر برای شما شرح می دهیم. اولین و مهمترین عامل خرابی بک لایت طول عمر لامپ های ال ای دی و شرکت سازنده بک لایت می باشد. در سال های اخیر مشاهده می شود که هر چه جلوتر می رویم عمر بک لایت تلویزیون های ال ای دی کم می شود. ما چه کارهای می توانیم انجام دهیم که عمر بک لایت بیشتر شود؟ 

 

   1.برای این که تلویزیون شما دیرتر خراب شود به تنظیمات تلویزیون بروید و بک لایت تلویزیون خود را بین 17 تا 15 تنظیم کنید. معمولا این قسمت در حالت   عادی در حداکثر قرار دارد که به ال ای دی های تلویزیون فشار وارد می کند و باعث می شود که زودتر از کار بیفتد.

   2.قرار گرفتن تلویزیون در یک محیط خیلی گرم می باشد. به طور مثال نباید تلویزیون جای قرار بگیرد که یک وسیله گرمایشی مانند شوفاژ و بخاری پشت آن قرار گیرد. 

   3.یک موضوع دیگر این است که نباید تلویزیون به صورت مداوم روشن بماند. بهتر است که هر دو ساعت 10 دقیقه تلویزیون را خاموش کنید. این کار باعث   افزایش عمر تلویزیون می شود.

    4.نکته آخر اینکه اگر بک لایت تلویزیون شما خراب شده است بهتر است که با تعمیرگاه های مجاز تعمیر تلویزیون سونی تماس بگیرید. اگر تعویض بک لایت با جنس اورجینال انجام نشود احتمال اینکه خرابی تکرار شود زیاد است. سونی سرویس تعمیرات بک لایت را یک سال ضمانت می کند. این ضمانت بصورت کتبی به شما تحویل داده می شود. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله علت سوختن بک لایت تلویزیون سونی مراجعه بفرمایید.

 

تعمير تلویزیون سونی در تهران

 

سونی سرویس مرکز تخصصي تلویزیون سونی در سراسر تهران تعمیرگاه های مجاز را ايجاد کرد است تا تمامي کاربران تلویزیون سونی جهت تعمير تلویزیون سونی در تهران به راحتی به تعمیرکار متخصص دست یابی داشته باشند و با خیال راحت تعمیر دستگاه خود را به ما بسپارند.

تعمیرگاه مرکزی سعي کرده است که در تمام مناطق شمال جنوب شرق و غرب تهران شعبه ايجاد کند تا همشهريان گرامی در سريعترين زمان ممکن به تعميرکاران تلویزیون سونی دسترسي داشته باشند و فقط با يک تماس در کمترين زمان ممکن تکنسين تعمير تلویزیون سونی در محل شما حضور پيدا کرده و مشکل تلویزیون شما را حل کند.

چند سال قبل در تهران براي تعمير تلویزیون سونی بايد تلویزیون را با خود حمل مي کرديد تا يک تعميرگاه مجاز جهت سرویس تلویزیون خود پيدا مي کرديد تا دستگاه شما را تعمير کند. در برخي مواقع مشکل تعميرات تلویزیون سونی با اين مرحله تمام نمي شد و بعد از پيدا کردن تعميرگاه تلویزیون سونی ممکن بود قطعه مورد نياز در اين تعميرگاه موجود نباشد و تا پيدا کردن قطعه بايد منتظر مي مانديد.

خوشبختانه امروزه سونی سرويس با داشتن تعمیرگاه هاي مجاز متعدد در سرتا سر تهران اين شرايط را ايجاد کرده که شما با تماس با مرکز تعمیرات سونی تعمير دستگاه در محل انجام شود و نيازي نيست که براي تعميرات تلویزیون سونی خود دستگاه را از منزل خارج کنيد و دنبال تعمیرگاه های مجاز مرکزی بگرديد.