علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

علت خاموش شدن ناگهانی تلویزیون سونی

یکی از عیب های که در تلویزیون های سونی به خصوص تلویزیون های ال ای دی پیش می آید. خاموش شدن ناگهانی تلویزیون است. که بسیار برای ما تعجب آور است. بعد از خاموش شدن تلویزیون به احتمال زیاد چراغ پاور شروع به چشمک زدن می کند و عیب خود را بازگو می کند. در ابتدا شما این فکر را می کنید که شاید یک دکمه اشتباه را فشرده اید که این مشکل پیش آمده و سعی در برطرف کردن آن می کنید. بعد از یک مدت تلاش به این نتیجه می رسید که تلویزیون خراب شده است و از کار افتاده است. برای اینکه بتوانید عیب تلویزیون خود را تشخیص دهد تعداد چشمک ها چراغ پاور را بشمارید.

بعد از اینکه دقیقا متوجه شدید که این چراغ چند بار چشمک زده است. در جدول عیب یابی می توانید از عیب تلویزیون خود آگاه شوید. با اطلاع از خرابی تلویزیون خود می توانید که به طور آگاهانه برای تعمیر تلویزیون خود تصمیم بگیرد. ما در این مقاله سعی می کنیم که چند مسئله که باعث خرابی تلویزیون می شود را برای شما شرح دهیم. 

 

چند کاری که باعث خاموش شدن تلویزیون می شود

نوسان برق

یکی از عواملی که باعث خاموش شدن تلویزیون می شود نوسان برق است. در این حالت با بالا رفتن ولتاژ برد پاور و در بعضی از مواقع مین برد تلویزیون آسیب می بیند. برد پاور در بیشتر موارد تعمیر می شود و هزینه تعمیر آن معمولا مقرون به صرفه است. در صورت خرابی مین برد احتمال تعمیر آن کم است چون معمولا در این حالت cpu آسیب می بیند. اگر cpu مین برد خراب شود برای تعمیر تلویزیون باید مین برد تعویض شود.

استفاده از کابل hdmi فرسوده

کابل hdmi فرسوده عامل از کار افتادن تلویزیون می باشد. دلیل آن این است که کابل به طور مستقیم به قسمت پردازنده تلویزیون وصل می شود و با کوچکترین اتصالی مین برد تلویزیون را خراب می کند. در صورتی که عامل خرابی تلویزیون استفاده از کابل نامرغوب باشد. برای تعمیر تلویزیون مین برد باید تعویض شود.

استفاده از فلش ویروسی

در بعضی موارد استفاده از فلش مموری ویروسی باعث می شود که تلویزیون خاموش شود. بهتر است که قبل از استفاده فلش آن را ویروس کشی کنید. فلش ویروسی باعث از کار افتادن آی سی برنامه مین برد می شود. معمولا این خرابی در تلویزیون های اندروید شایع است. برای حل این مشکل آی سی فلش باید تعویض شود. البته در بعضی موارد با آپدیت کردن مشکل حل می شود. ولی این کار باید توسط تکنسین تعمیر تلویزیون سونی انجام شود. از دست کاری بی جهت خوداری فرماید.

 

خرابی برد پاور تلویزیون

معمولا برد پاور بعد از 5 الی 6 سال نیاز به سرویس دارد و باید یک سری از قطعات فرسوده تعویض شود. در صورتی که سرویس انجام نشود برد پاور دچار خرابی می شود. و تلویزیون خاموش می شود. در اکثر موارد با خراب شدن برد پاور تلویزیون کاملا از کار می افتد. و حتی چراغ پاور تلویزیون نیز روشن نمی شود. در بیشتر وقتها برد پاور قابل تعمیر است و با تعویض قطعات سوخته برد مشکل برطرف می شود.

رفع مشکل خاموش شدن ناگهانی تلویزیون

گام نخست در رفع مشکل خاموش شدن تلويزيون، شناسايي علت بروز اين اشکال است. پس از تشخيص اين مسئله که اشکال پيش آمده به چه دليل اتفاق افتاده، مي‌توان اقدامات مورد نياز جهت تعمير تلويزيون را آغاز کرد. براي مثال در صورتي که اشکال خاموش شدن ناگهاني تلويزيون ناشي از خرابي مين برد باشد، مي‌بايست جهت تعمير و يا تعويض اين قطعه اقدام نمود. خرابيCpu  مورد ديگري است که ممکن است سبب بروز چنين اشکالي گردد. در صورت خرابي يا سوختگي سي پي يو، نياز است تا اين قطعه نيز تعويض گردد. (نکته: معمولاً تعويض سي پي يو به تنهايي امکان پذير نيست و در اين شرايط بايد کل مين برد تعويض گردد).

در هر حال تشخيص روش تعمير يک تلويزيون با مشکل خاموش شدن ناگهاني تلويزيون صرفاً پس از بررسي دستگاه و  شناسايي علل اشکال پيش آمده مشخص مي‌گردد. (در صورت مواجهه با اين اشکال و عدم امکان تحويل و جايجايي دستگاه مي‌توان سرويس‌هاي تخصصي تعمير تلويزيون سونی را به صورت سرويس در محل تلويزيون دريافت کرد).

 

لینک های مفید:

تلویزیون چیست . روشن نشدن تلویزیون سونی